Szkolenia

Nasze webinary oraz szkolenia dopasowujemy do indywidualnych potrzeb Klienta. Pracujemy na przykładach z jego branży i nie tylko.

SzkoliMY w zakresie: budowy marki osobistej, relacji z mediami, pisania oraz komunikacji wewnętrznej, rozproszonej czy kryzysowej.

Prowadzimy autorskie
szkolenia i webinaria:

Dla kogo jest szkolenie?

  • dla osób, które pracują z klientami, interesariuszami, mieszkańcami i pragną ich rozumieć oraz być zrozumianym
  • dla tych, którzy muszą docierać ze swoim przekazem do osób w różnym wieku, z różnym wykształceniem i doświadczeniem
  • dla tych, którzy są odpowiedzialni za pisanie listów i treści na stronę internetową instytucji/organizacji
  • dla tych, którzy chcą skutecznie komunikować się poprzez media społecznościowe

Co można zyskać biorąc udział w szkoleniu?

  • wskazówki, jak nawiązać pozytywną relację z klientem, która zaprocentuje w przyszłości
  • konkretne sposoby na efektywną komunikację ustną i pisemną
  • wiedzę o tym, co może zakłócać komunikację z interesariuszami
  • metody na uproszczenie swojego języka
  • analizę przykładowych wiadomości kierowanych do klienta
  • przykłady dobrych i złych praktyk stosowanych w mediach społecznościowych przez firmy i instytucje

PROGRAM SZKOLENIA:

Wprowadzenie

Jak nawiązać pozytywną relację z klientem?

  • Postawa ciała
  • Ton głosu
  • Kultura osobista i rola emocji

Komunikacja ustna

  • Jakie są style komunikacji i na co uważać?

      Klasyfikacja podstawowa

  • Style komunikacji a cechy osobowościowe – jak z nich korzystać?
  • Aktywne słuchanie – jak pomóc rozmówcy?

      Parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlenie, podsumowanie, docenienie

Komunikacja pisemna: strona internetowa, list, e-mail, pismo urzędowe

  • Styl językowy przekazu
  • Forma przekazu
  • Narzędzia przydatne do tworzenia treści

      Praca na przykładach

Rola mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszem

  • Charakterystyka odbiorców mediów społecznościowych – z uwzględnieniem płci, wieku, miejsca zamieszkania
  • Adekwatny styl językowy
  • Adekwatna forma
  • Moderowanie dyskusji i komentarzy
  • Narzędzia przydatne do tworzenia treści

      Praca na przykładach

Komunikacja z tzw. „trudnym klientem”

      Dyskusja

Dobre praktyki – praca na przykładach

Szkolenie prowadzi Anna Mizera-Nowicka, główna specjalistka ds. komunikacji w KomunikujMY, gdzie odpowiada ze wizerunek klientów z obszaru infrastruktury, samorządu i organizacji pozarządowych. Zajmuje się m.in. kontaktem z mediami oraz prowadzeniem szkoleń z zakresu pisania i public relations. Wcześniej dziennikarka prasowa związana z Polska Press. Doświadczenie zdobywała również w biurze prasowym Urzędu Miejskiego w Gdańsku, gdzie zajmowała się relacjami z mediami, w tym pisaniem komunikatów prasowych. Z wykształcenia jest filolożką i politolożką.

Szkolenie z elementami warsztatu:
CZAS: od 5 do 6 godzin
TERMIN I MIEJSCE: stacjonarnie lub online w uzgodnionym terminie
CENA: od 3500 zł + VAT
KONTAKT I ZAPISY:
Dominika Wierzba,
biuro@komunikujmy.pl, tel. +48 780 05 15 05

Dla kogo jest szkolenie?

  • dla kadry kierowniczej instytucji i urzędów
  • dla biur prasowych, rzeczników i osób odpowiedzialnych za kontakt z mediami
  • dla członków sztabów kryzysowych i wydziałów zarządzania kryzysowego
  • dla wszystkich, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w komunikacji kryzysowej

Co można zyskać biorąc udział w szkoleniu?

  • umiejętności rozpoznania i reagowania na sytuacje kryzysowe
  • poznanie technik skutecznego zarządzania informacją w kryzysie
  • skuteczne prowadzenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
  • przygotowanie informacji i oświadczeń dla mediów
  • umiejętność wystąpień medialnych
  • analizę przykładowych sytuacji kryzysowych
  • wiedzę o najczęściej popełnianych błędach i sposoby na to, by ich unikać

PROGRAM SZKOLENIA:

Znaczenie komunikacji i jej wpływ na wizerunek instytucji

  • Miejsce instytucji w przestrzeni medialnej
  • Budowanie wizerunku instytucji
  • Bieżąca współpraca z dziennikarzami

Określenie kryzysu w instytucji

  • Pojęcie kryzysu
  • Rodzaje i przykłady sytuacji kryzysowych w danej instytucji

Etapy przygotowania do komunikacji kryzysowej

  • Wyznaczenie osoby/osób odpowiedzialnych za komunikację
  • Określenie służb i instytucji współpracujących w zadaniach
  • Określenie kanałów przepływu informacji

Zarządzanie informacją

  • Zbieranie i opracowywanie informacji o zdarzeniu
  • Ustalenie formy przekazywanych informacji
  • Wybranie optymalnego czasu i miejsca publikacji/nagrania
  • Określenie danych, które mogą osłabić informację kryzysową
  • Podjęcie współpracy ze służbami/instytucjami biorącymi udział w zdarzeniu

Komunikat medialny

  • Określenie danych o zdarzeniu
  • Ustalenie zakresu informacji, które zawierać będzie komunikat
  • Wyznaczenie ścieżki komunikacji po zdarzeniu
  • Przykłady poprawnych i nieprawidłowych komunikatów

Prowadzenie kryzysu

  • Monitoring mediów (publikacje, nagrania, social media, komentarze)
  • Sprawdzanie kierunku kryzysu i skuteczne reagowanie
  • Formy grzecznościowe a kultura organizacyjna firmy
  • Ustalenie sposobu i czasu przekazywania kolejnych danych o zdarzeniu

Przygotowanie do nagrania/konferencji

  • Zadbanie o wygląd
  • Przygotowanie słów tzw. „kotwic”
  • Przećwiczenie kwestii przed lustrem -rozgrzanie aparatu mowy
  • Poznanie zasad nagrania (spokojna mowa, niepatrzenie w kamerę)
  • Ustalenie zakresu kompetencji osób biorących udział w nagraniu
  • Przygotowanie i poznanie miejsca, gdzie będzie odbywać się nagranie/konferencja
  • Ustalenie z dziennikarzem zakresu udzielanych informacji

Szkolenie prowadzi Joanna Kowalik-Kosińska, główna specjalistka ds. szkoleń w KomunikujMY
z zakresu relacji z mediami i komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Doświadczenie zdobyła współtworząc politykę medialną pomorskiej Policji najpierw w zespole prasowym, później jako Rzeczniczka Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gdańsku. Przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń nt. budowania wizerunku firmy i kontaktów z mediami. Była też zastępcą komendanta powiatowego Policji w Lęborku. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Gdańskim.

Szkolenie z elementami warsztatu:
CZAS: od 5 do 6 godzin
TERMIN I MIEJSCE: stacjonarnie lub online w uzgodnionym terminie
CENA: od 3500 zł + VAT
KONTAKT I ZAPISY:
Dominika Wierzba,
biuro@komunikujmy.pl, tel. +48 780 05 15 05

Dla kogo jest szkolenie?

  • dla osób występujących i zabierających głos publicznie i wszystkich, którzy chcą się tego nauczyć
  • dla menedżerów, kierowników, koordynatorów, dyrektorów projektów
  • dla rzeczników prasowych, biur prasowych i osób kontaktujących się z mediami
  • dla wszystkich, których wystąpienia stresują i chcieliby zrobić pierwszy krok, aby pokonać stres i zacząć czerpać przyjemność z publicznego mówienia i prezentowania
  • dla osób chcących nagrywać filmy, rozmowy live

Co można zyskać biorąc udział w szkoleniu?

  • oswoimy strach przed sceną i zrobimy pierwszy krok do tego, aby wystąpienia nie były tylko przykrym obowiązkiem, a stały się przyjemnością
  • poznamy elementy konieczne do zbudowania dobrego i angażującego wystąpienia
  • nauczymy się przygotowywać do wystąpienia i przeanalizujemy je wspólnie
  • poznamy techniki wprowadzające nas w świat skutecznego przemawiania
  • przygotujemy, kilkukrotnie nagramy i omówimy Twoje wystąpienia
  • będziemy bardzo dużo ćwiczyć, tak, abyś wyszedł z warsztatu z praktycznymi umiejętnościami

PROGRAM SZKOLENIA:

Wprowadzenie

  • Dlaczego warto występować publicznie
  • Dobry i zły mówca – co go odróżnia?

Jak przygotować się do wystąpienia publicznego?

  • Zasady skutecznej prezentacji
  • Budowa przemowy
  • Techniki radzenia sobie ze stresem
  • Rozgrzewka aparatu mowy

O czym pamiętać w trakcie wystąpienia?

  • Sposoby na utrzymywanie uwagi audytorium
  • Najczęściej popełniane błędy
  • Mimika, gestykulacja, poruszanie się po scenie i przed kamerą
  • „Dress code”, czyli jak się ubrać na scenę i do telewizji

Jak przemawiać, aby być słuchanym?

  • Język specjalistyczny, branżowy, a wystąpienia publiczne
  • Mowa ciała i jej wpływ na słuchaczy
  • Artykulacja i sposoby wpływania na innych poprzez sposób mówienia

Wystąpienia online

Praca z kamerą

  • Praktyczne ćwiczenia
  • Nagranie oraz analiza, korekta błędów
  • Trening wystąpień

Podsumowanie, Q&A, indywidualne wnioski

Szkolenie prowadzi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, CEO KomunikujMY, wcześniej rzeczniczka prasowa w instytucjach samorządowych i spółkach inwestorskich, rzeczniczka Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. W swojej pracy zawodowej była odpowiedzialna za komunikację osób i projektów, które w znaczący sposób zmieniły oblicze Gdańska. Specjalizuje się w tworzeniu i dbaniu o wizerunek oraz w komunikacji kryzysowej. Współtworzyła cztery ostatnie kampanie wyborcze do Parlamentu RP, samorządu i europarlamentu. Przez lata pracowała również jako telewizyjna i radiowa dziennikarka informacyjna, prezenterka i wydawca programów.

Szkolenie z elementami warsztatu:
CZAS: 1 lub 2 dni szkoleniowe
TERMIN I MIEJSCE: do indywidualnego uzgodnienia
CENA: od 4000 zł + VAT
KONTAKT I ZAPISY:
Dominika Wierzba,
biuro@komunikujmy.pl, tel. +48 780 05 15 05

Dla kogo jest szkolenie?

  • dla wszystkich, którzy przygotowują treści na stronę internetową, media społecznościowe, do intranetu czy dla mediów
  • dla wszystkich, którzy zajmują się komunikacją poprzez pisanie
  • dla specjalistów, którzy pragną pisać ciekawe i zrozumiałe teksty do branżowych czasopism czy na bloga
  • dla osób, które potrzebują praktycznych ćwiczeń z zakresu pisania

Co można zyskać biorąc udział w szkoleniu?

  • praktyczne umiejętności z zakresu zrozumiałego i angażującego pisania
  • analizę przykładowych zaproszeń, komunikatów i artykułów prasowych
  • konkretne wskazówki na pisanie w mediach społecznościowych
  • porady na temat stylu językowego adekwatnego do odbiorcy
  • wiedzę o stronach i aplikacjach, które sprawią, że pisanie będzie łatwiejsze i przyjemniejsze

PROGRAM SZKOLENIA:

Wprowadzenie – jak zaangażować odbiorcę?

Od czego zacząć pisanie?

  • Skuteczny przekaz
  • Świadomość potrzeb odbiorcy
  • Cel komunikatu

Praca na przykładach z branży i nie tylko 

Budowa komunikatu prasowego

  • Zasada odwróconej piramidy
  • Chwytliwy tytuł, lid, śródtytuł
  • Rola cytatu, liczb, porównań i ciekawostek
  • Objętość tekstu
  • Schematy stosowane w artykułach prasowych

Temat komunikatu

  • Co jest tematem/newsem?
  • Gdzie szukać tematu?
  • Narzędzia internetowe ułatwiające poszukiwanie tematu

Praca na przykładach 

Relacja z mediami

  • Jak stworzyć listę mailingową redakcji?
  • Kiedy jest najlepszy czas na wysyłkę komunikatu?
  • Co dołączyć do komunikatu prasowego?
  • Monitoring mediów

Pisanie w mediach społecznościowych

  • Styl językowy i forma wpisów w mediach społecznościowych
  • Sposoby na „złapanie” uwagi odbiorcy
  • Komunikacja poprzez media społecznościowe – moderowanie komentarzy

Pisanie w komunikacji wewnętrznej

  • Zaproszenie, relacja, informacja
  • Formy grzecznościowe a kultura organizacyjna firmy
  • Co ograniczać i dlaczego?:
  • Strona bierna i rzeczowniki odczasownikowe
  • Przymiotniki
  • Język specjalistyczny, urzędowy, „projektowy”
  • Banał i „pojęcia – wata”
  • Czym jest i jak się ustrzec „klątwy wiedzy”?

Jak poprawiać własne teksty?

  • Ranking najczęściej popełnianych błędów
  • Przydatne strony internetowe i aplikacje

Szkolenie prowadzi Anna Mizera-Nowicka, główna specjalistka ds. komunikacji w KomunikujMY, gdzie odpowiada ze wizerunek klientów z obszaru infrastruktury, samorządu i organizacji pozarządowych. Zajmuje się m.in. kontaktem z mediami oraz prowadzeniem szkoleń z zakresu pisania i public relations. Wcześniej dziennikarka prasowa związana z Polska Press. Doświadczenie zdobywała również w biurze prasowym Urzędu Miejskiego w Gdańsku, gdzie zajmowała się relacjami z mediami, w tym pisaniem komunikatów prasowych. Z wykształcenia jest filolożką i politolożką.

Szkolenie z elementami warsztatu:
CZAS: od 5 do 6 godzin
TERMIN I MIEJSCE: stacjonarnie lub online w uzgodnionym terminie
CENA: od 3500 zł + VAT
KONTAKT I ZAPISY:
Dominika Wierzba,
biuro@komunikujmy.pl, tel. +48 780 05 15 05

Dla kogo jest szkolenie?

  • dla polityków, biznesmenów, menadżerów
  • dla osób, które reprezentują na zewnątrz swoją firmę/instytucję
  • dla tych, którzy są zdecydowani, by poddać analizie swój dotychczasowy wizerunek i wykreować jego lepszą, autentyczną wersję
  • dla wszystkich, którzy chcą zyskać wizerunek profesjonalisty i pragną być bardziej rozpoznawalni w branży

Co można zyskać biorąc udział w szkoleniu?

  • analizę obecnego wizerunku w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych
  • konkretne sposoby na efektywną budowę marki osobistej
  • wiedzę o swoich mocnych stronach i sposoby na ich wykorzystanie
  • metody pracy z głosem i wskazówki, jak uatrakcyjnić wystąpienia publiczne
  • porady w zakresie „dess code’u”
  • przykłady tzw. dobrych i złych praktyk z życia publicznego

PROGRAM SZKOLENIA:

Wprowadzenie – dlaczego tak ważna jest solidna marka osobista?

Czym jest dobry wizerunek?

  • Kluczowe wartości w procesie budowy marki (prawda, wiarygodność, szczerość, konsekwencja, wytyczenie drogi do celu, określenie potrzeb, znalezienie ambasadorów, dobra komunikacja z otoczeniem, zysk ze współpracy)
    Praca na przykładach z życia publicznego

Rola pierwszego wrażania

  • Mowa ciała
  • Ubiór
  • Sposób mówienia
    Ćwiczenia

Wystąpienia online, przed dziennikarzem i na scenie

  • Narzędzia przydatne do wystąpień online
  • Metody na kreowanie profesjonalnego wizerunku w oku kamery
  • Merytoryczne przygotowanie do wystąpienia
  • Rozgrzewka aparatu mowy
    Praca na przykładach

Archetypy marki

  • Czym są archetypy i jak korzysta z nich marketing?
  • Analiza poszczególnych archetypów marki
  • Wykorzystanie konkretnych archetypów podczas budowy marki osobistej

Media społecznościowe, a budowa marki

  • Analiza mocnych i słabych stron profili w mediach społecznościowych
  • Dobór treści, komentarze
  • Metody ocieplania wizerunku
  • Ochrona prywatności
  • Najczęstsze błędy popełniane w social mediach
    Praca na przykładach

Postępowanie w czasie kryzysu wizerunkowego

  • Przygotowanie na kryzys wizerunkowy – analiza potencjalnych kryzysów
  • Zasady reagowania w czasie kryzysu
  • Sposoby na sanację wizerunku

Dobre praktyki
Praca na przykładach osób/marek z życia publicznego

Szkolenie prowadzi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, CEO KomunikujMY, wcześniej rzeczniczka prasowa w instytucjach samorządowych i spółkach inwestorskich, rzeczniczka Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. W swojej pracy zawodowej była odpowiedzialna za komunikację osób i projektów, które w znaczący sposób zmieniły oblicze Gdańska. Specjalizuje się w tworzeniu i dbaniu o wizerunek oraz w komunikacji kryzysowej. Współtworzyła cztery ostatnie kampanie wyborcze do Parlamentu RP, samorządu i europarlamentu. Przez lata pracowała również jako telewizyjna i radiowa dziennikarka informacyjna, prezenterka i wydawca programów.

Szkolenie z elementami warsztatu:
CZAS: 0d 5 do 6 godzin
TERMIN I MIEJSCE: do indywidualnego uzgodnienia
CENA: od 3500 zł + VAT
KONTAKT I ZAPISY:
Dominika Wierzba,
biuro@komunikujmy.pl, tel. +48 780 05 15 05

Blog

KomunikujMY
nie panikujmy