15 listopada, 2021
2 minuty czytania

Kiedy zorganizować konferencję prasową?

Magdalena Skorupka-Kaczmarek

Czy organizować konferencję prasową? A może wystarczy wysyłać tylko komunikat prasowy? Te pytania towarzyszą rzecznikom i specjalistom od PR w wielu firmach, a my spróbujmy znaleźć na nie odpowiedź.

 

  • Podstawowym wyznacznikiem zawsze pozostaje waga tematu. Jeśli mamy do przekazania coś istotnego, warto zorganizować konferencję prasową.
  • Konferencja prasowa to również okazja, by zaprezentowało się kilku gości. Jeśli na tym nam zależy, briefing prasowy lub konferencja prasowa to dobry wybór.
  • Konferencja prasowa to naturalna forma spotkania z dziennikarzami także wtedy, gdy dzień po dniu relacjonujemy kryzys lub zmieniającą się rzeczywistość.

Jak przygotować się do konferencji prasowej?

Żeby konferencja okazała się sukcesem, musimy przygotować do niej siebie lub inne osoby biorące w niej udział. I skutecznie zaprosić na nią dziennikarzy.

Dobra konferencja to ciekawa konferencja, toczona w dobrym tempie, nie przegadana, z atrakcyjnymi wystąpieniami. Przygotowanie do niej to zadbanie o spójny, merytoryczny przekaz. Ile razy braliście udział w konferencjach, gdzie już w połowie pierwszego wystąpienia widać było nudę malującą się na twarzach uczestników? Jeśli nie mamy dobrze przygotowanych gości, czasem lepiej wysłać dobry komunikat prasowy.

PRZECZYTAJ WIĘCEJ: Jak przeprowadzić konferencję prasową?

Jak zachęcić dziennikarzy do udziału w naszej konferencji prasowej?

Warto skutecznie ich zainteresować konferencją prasową, wysłać im wcześniej zaproszenie, w którym w atrakcyjny sposób pokażemy plan i cel tego wydarzenia.

A celem nie może być tylko odniesienie przez nas marketingowych korzyści.  Dziennikarze nie pojawią się na konferencji, z której nie będą mogli przegotować materiału do publikacji, bo naszym celem jest tylko lokowanie produktu.

W takim przypadku rozsądniej jest zastanowić się nad inną formą promocji i komunikacji.

O czym pamiętać przed konferencją prasową?

Warto zadbać o nagranie naszej konferencji prasowej lub jej transmisję on-line np. w naszych mediach społecznościowych. Nie wszyscy dziennikarze mogą być obecni na konferencjach. Czasem mają inne zobowiązania. Jeśli damy możliwość uczestniczenia w konferencji zdalnie czy jej odtworzenia, mamy szansę trafić do szerszej grupy mediów, ale też bezpośrednio do naszych klientów czy interesariuszy.

PRZECZYTAJ WIĘCEJ: Autoryzacja – przywilej czy obowiązek?

I na koniec pytanie:

Czy dziennikarze powinni wysłać nam pytania na piśmie przed konferencją prasową?

Czy możemy o to prosić?

Taki system stosowany był przy konferencjach online, które nie mogły odbywać się w obecności mediów ze względu na covid.

PRZECZYTAJ WIĘCEJ: Jak występować w sieci?

Taka prośba nie jest, mówiąc delikatnie, najbardziej lubiana przez dziennikarzy. Wolą oni zadawać pytania na żywo. Czasem, szczególnie na konferencjach polityków, pojawiają się też z innymi pytaniami niż temat konferencji.

Warto wtedy zadbać o dobrego prowadzącego, który będzie potrafił zapanować nad sytuacją. To lepszy sposób niż zakaz zadawania pytań.

Powodzenia!

KomunikujMY, nie panikujmy!

Magdalena Skorupka-Kaczmarek
CEO KomunikujMY

W lipcu 2019 roku założyłam firmę KomunikujMY, w której mogę realizować swoje pasje i widzieć twarze zadowolonych Klientów, choć ja wolę nazywać ich Partnerami na drodze do osiągnięcia komunikacyjnych celów.

Autorka posta

Podobne posty

Komentarze

Dodaj komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności